Tadeusz Kantor został bohaterem gry VR, autorstwa artystów skupionych w grupie Tale of Tales z Belgii. Wszyscy zainteresowani grą będą mogli poznać jej wersję roboczą w sobotę i niedzielę w Hucisku – podkrakowskiej miejscowości, gdzie mieści się rezydencja Kantora.

Czas na prezentację gry i rozmowy z artystami Tale of Tales przewidziano w godzinach od 14 do 18 - poinformowała PAP Magdalena Mich, rzeczniczka prasowa Instytutu Adama Mickiewicza, który wraz z Fundacją im. Tadeusza Kantora organizuje rezydencje artystyczne w Hucisku. To właśnie w ramach programów dla artystów, realizowanych w tym miejscu, powstaje wirtualna gra.

Auriea Harvey i Michael Samyn, czyli duet Tale of Tales, odwiedzili Polskę w 2016 r. Zafascynowani twórczością Kantora, postanowili potraktować ją jako punkt wyjścia do stworzenia projektu w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), która pozwoli użytkownikowi zetknąć się z twórczością zmarłego w 1990 r. artysty.

Przygotowywana przez nich gra wprowadza użytkownika w świat sztuki Kantora i pozwala na swobodną manipulację znajdowanymi w trakcie gry przedmiotami i postaciami pochodzącymi z różnych przedstawień twórcy teatru Cricot 2, a także na wpływanie na przebieg zdarzeń, nawiązując do obecności i aktywności reżysera na scenie podczas przedstawień. Nie ma ustalonego z góry scenariusza, dzięki czemu każda z partii rozgrywki jest jedyna w swoim rodzaju.

„Chcemy, by rezydencja w Polsce była okazją do sprawdzenia doświadczenia VR na publiczności w fazie rozwoju projektu, stwarzając zarazem możliwość jego weryfikacji polskim ekspertom badającym twórczość Kantora. Rozpoczniemy produkcję kilka miesięcy przed naszym przyjazdem, by móc zaprezentować grywalny prototyp, który rozwiniemy po konfrontacji z publicznością" - mówią Auriea Harvey i Michael Samyn.

Po premierze, która przewidziana jest na przyszły rok, gra będzie ogólnodostępna na systemach Oculus i Vive. Planowana jest także prezentacja aplikacji na wystawach i festiwalach.